Elektrinių dviračių baterijos 2020.05.24 at 14:41

Kažkaip paskutiniu metu vis tenka „pakrapštyt” elektrinių dviračių akumuliatorius – draugas užsiima prekyba, tai man pafasuoja elektronikos :D. Tai jeigu bus laiko parašysiu visą straipsnių ciklą šia tema, ypač apie valdiklių logiką ir programavimą. O dabar ant stalo 30 celių pacientas, su nusiskundimu „nesikrauna”. Kadangi celės geros tai jų senatvinius marazmus galima atmesti iš karto. Na, kad fiškutės tokios labai kitajskos tai ir taip aišku, bet bandom diagnozuot. Išėjimas valdomas spyna ir raktu, kaip mašinoje :D, bet pasukus raktą atsiranda 27,87 V, taigi, iškrovimo grandinė kaip ir veikia. Baterijos valdiklis iš tradicinės BQ serijos, BQ27000. Aprašymas yra čia. Ok, kadangi visi komutuojantys tranzistoriai lyg ir geri, saugikliai F1 ir F2 (panašu į termosaugiklius) geri, bandom prijungti krovimą – ir nieko. Bet taip nieko, kad visai visai, bent jau dūmelis būtų koks parūkęs… Taip atrodo viršutinė, matoma, schemos dalis:

Didieji tranzistoriai – iškrovimui, t. y., dviračio variklio maitinimui, mažieji du stovi krovimo grandinėje. Krovimo detektavimas lyg ir optrono pagalba – tas keturkojis prie mažesnių tranzistorių. Ir šitoje pusėje daugiau nieko įdomaus – takeliai nesudegę, tranzistoriai sveiki. Bet – pala pala, o kas čia per D1 ? Šalia juodos apsnargliuotos silikonu jungtelės. Tiksliau ne kas per D1, o kur jis ? Pagal lydviečių formą atrodo, kad jis ten buvo. Bet į „nusprogimą” nepanašu, sakyčiau buvo nuluptas prievartiniu būdu. Nu ok, grįšim prie jo vėliau, nes laikas pamatyti kas slepiasi kitoje pusėje.

Štai ir BQ valdiklis, pažymėtas U21, ir – ooooooooo, zdarooova draugeli 😀 F3 saugiklis. Testuojam – miręs :). O saugiklis čia specialus, esu jau apie tokius rašęs čia. Saugiklis 12AH4, tokių, žinoma, neturiu, bet bandymui užteks jį truputį pašamanint – sujungti laidu jo „jėginius” kontaktus. Va, niekada, vaikai, taip nedarykite:

Ir atsiprašau už negražų litavimą – kol laukiu naujo lituoklio, tenka naudotis gremėzdišku dujinuku, nepatogu ir temperatūrą sunkiau susireguliuoti…

Bandymas – ir vis dar neveikia. Chm… Kažin, jeigu ant plokštės trūksta kokių nors detalių gali neveikt 😀 ? O schema tokia – tranzistorius Q15 (IPD135N08N3) atidaromas, kai prijungtas akumuliatorius. Ir dabar ant jo užtūros yra 5 V, matuojant su akumuliatoriaus minusu, kurie jį atidaro. O vat tranzistoriaus Q14 užtūra turėtų būti valdoma kroviklio įtampa, tai prijungus kroviklį tranzistorius turėtų atsidaryti. Bet neatsidaro. Spėkit kodėl… Turbūt dėl to, kad valdymo įtampa turėtų ateiti per tą trūkstamą diodą. Ale koks jis čia buvo ? A, per daug nėra ką sukt galvą, dedam ką turim – tradicinį 1N4007, SMD korpuse, žymėjimas N7, 1000 V ir 1A tikrai užteks tranzo atidarymui.

Štai ir generalinis bandymas – keista, bet veikia, krovimas yra, apribojau ties 4 A, nes laidukais plonais pasijungiau. Dabar beliko tik sutvarkyti saugiklį ir viskas veiks.

Leave a Reply

*