Citroen pečiuko ventiliatorius 2012.10.15 at 07:44

Trumpas postukas apie Citroeno pečiuką. Gedimas atsitiko toks, kad pečiuko ventiliatorius visą laiką pučia pilnu galingumu, nepriklausomai nuo valdymo rankenėlės padėties. Naujo valdiklio paieškos buvo rezultatyvios, bet labai neskanios – kaina kosTminė. Autodata kažkodėl parodė, kad pečiukas valdomas per rezistorius, realiai ne – valdo tranzistoriai. Taigi, natūralu, kad pramuštas tranzistorius. Ardom. Nuėmus apatinę panelę (trys plasitikinės šponkės) ir matom ventiliatorių. Tas tranzistorinis valdiklis yra pačiame ventiliatoriuje, taigi, reikia jį lupti lauk. Keletas fyškių + trys varžtai ir ventiliatorius nuimtas. Čia jau matosi ir tas valdiklis, prisuktas dviem varžtais. Atsukam. Tranzistoriai, radiatorius ir PCB sukniedyti į krūvą 4 kniedėm. Reikia nugręžti, nusiurbti lydmetalį nuo tranzistorių kontaktų į PCB ir viskas pabyra:

Patikrinus radau, kad prašautas vienas iš Darlingtonų. Tranzistoriaus markė – FW26025A1, su ST microelectronics logotipu. Tokio tranzistoriaus patikimi šaltiniai labai ieškojo, bet nerado, taigi primečiau analogą – MJ11015G. Viskas, belieka surinkti atgaline ardymui tvarka ir tiek. Susukau varžteliais, veržlytės gavo po dozę „Super Glue”, kad neatsisuktu… Paprasta ir nebrangu. Finalas – kadangi super užsakytojas užsakė tranzus ne iš ten kur reikia dėl laiko stokos teko pasukti makaulę ir suktis iš padėties. Išgelbėjo rusiškas analogas KT825G (КТ825Г), kainavo 15 Lt/vnt, iš Evitos. Taigi, dydisis surinkimo džiaugsmas :). Ir didysis bandymas ! Ir dydisis šnipštas… 🙁 Neveikia. Blyn, lupam lauk ir nešam ant „stendo”. Pašeriam 12V į varikliuką – srebia nesveikus 20A prie 11,5V. Padarius 13,5V maitekas nepaveža – apsiriboja ant 20,5A (kiba reikia galingesnio ieškot, dabar Mastech HY3020E – 30V ir 20A maks.). Daug, bet spėju ne daugiau 25A ima, taigi, tranzai turėtų atlaikyt (30A, jei gerai pamenu). Dar fyntas… Nu apie jį vėliau. Ok, reiškia varikliukas sveikas. Sujungiam su kontroleriu – į valdymą paduodam minusą – sukasi kai vejas. Tai ko nedirba sumontuotas ? Žiūrim „raspinovkę”… Pliusas, valdymas, minusas, valdymas (?). O nafik du valdymai ? Aišku pramazinau, kad nenufotografavau kitos PCB pusės – tenka spėliot kur kas eina… Padėjo Autodata + Tolerance Data. Du valdymai. Vienu valdomi abu tranzistoriai (tą nesunku surasti), antras yra perkaitimo feedback’as į procesorių. Tarp relės ir keturių kontaktų, dešiniam krašte per vidurį matosi toks metaliukas… Panašu (aš taip spėju), kad čia bimetalinė plokštelė, kuri perkaitus tranzistoriams išsiriečia ir nebepasiekia korpuso, dėl ko tas ketvirtasis kontaktas ir procesorius negauna minuso, pagalvoja – mašina jau dega ir net nejungia ventiliatoriaus, kad neįpūsti ugnies dar labiau :). Ta metaliuką pašamaninam, kad liestųsi, bandymas ant stalo – jeee, veikia! Surinkimas, antras dublis. Surenkam ir džiaugiamės veikiančiu pečiuku. Dabar tas fyntas, tuo pačiu ir paaiškinimas, kam reikalinga relė jeigu varikliukas valdomas tranzistoriais. Ogi pasukus rankenėle į maksimalią padėtį – relė spragtelna ir užmaitina varikliuką per savo jėgos kontaktus. Nu super – nuima nuo tranzistorių apkrovą, kuri viršija 20A, ir nereikia jiems kaisti. Gera idėja, pliusas Citroen gamintojams. Tai tiek !

Leave a Reply

*